معرفی نویسنده

بهترین کتاب های جورج اورول”{پرفروش ترین های جورج اورول}

معرفی بهترین کتاب های جورج اورول

جورج اورول که بود؟

جورج اورول رمان‌نویس، مقاله‌نویس و منتقد بود که بیشتر به خاطر رمان‌های مزرعه حیوانات و نوزده هشتاد و چهار شهرت داشت. او مردی با عقاید قوی بود که به برخی از جنبش‌های سیاسی مهم زمان خود از جمله امپریالیسم، فاشیسم و کمونیسم پرداخت.

جورج اورول (1903-1950)، متولد اریک آرتور بلر، یکی از مهمترین نویسندگان نیمه اول قرن بیستم است و مقالات و رمان های او پس از مرگش همچنان بر بسیاری از روزنامه نگاران و نویسندگان تأثیر گذاشته است. اصطلاح «اورول» وارد فرهنگ لغت شده است و بسیاری از اصطلاحات او ابداع یا رایج شده است – از «جنگ سرد» تا «جنایت فکری» و «پلیس فکر» – معروف شده اند.. اورول، پسر یک کارمند دولتی بریتانیا، اولین روزهای زندگیخود را در هند گذراند، جایی که پدرش در آنجا مشغول به کار بود. مادرش او و خواهر بزرگترش مارجوری را حدود یک سال پس از تولدش به انگلستان آورد و ساکن شد. پدرش در هند ماند و به ندرت به آنجا می رفت.

اورول از سنین پایین شروع به نوشتن کرد و طبق گزارش ها اولین شعر خود را در حدود چهار سالگی سروده است. یکی از اولین موفقیت های ادبی او در 11 سالگی و زمانی که شعری از او در روزنامه محلی منتشر شد به دست آمد.

تحصیلات

مانند بسیاری از پسران دیگر در انگلستان، اورول به مدرسه شبانه روزی فرستاده شد. در سال 1911، او به سنت سیپریان در شهر ساحلی ایستبورن رفت و در آنجا اولین طعم سیستم طبقاتی انگلستان را چشید. اورول در یک بورس تحصیلی جزئی متوجه شد که مدرسه با دانش آموزان ثروتمندتر بهتر از دانش آموزان فقیرتر رفتار می کند.

اورول پس از اتمام تحصیلات خود در Eton، خود را در بن بست دید. خانواده او پولی برای پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه نداشتند. در عوض، او در سال 1922 به نیروی پلیس امپراتوری هند پیوست. پس از پنج سال اقامت از سمت خود استعفا داد و به انگلستان بازگشت. او قصد داشت آن را به عنوان یک نویسنده بسازد.

زندگی و مرگ

اورول در ژوئن 1936 با آیلین اوشاگنسی ازدواج کرد و آیلین از اورول در حرفه او حمایت و کمک کرد. این زوج تا زمان مرگ او در سال 1945 در کنار هم ماندند. طبق گزارش‌های متعدد، آنها یک ازدواج آزاد داشتند و اورول با هم اختلافات زیادی داشت. در سال 1944 این زوج پسری را به فرزندی پذیرفتند که به نام یکی از اجداد اورول، ریچارد هوراتیو بلر نام داشت. پسر آنها تا حد زیادی توسط خواهر اورول پس از مرگ آیلین بزرگ شد.

اورول در 21 ژانویه 1950 بر اثر بیماری سل در بیمارستانی در لندن درگذشت. اگرچه او در زمان مرگش فقط 46 سال داشت، ایده ها و نظرات او در اثر کارش زنده شده است.

شروع حرفه نویسندگی

پس از ترک نیروی امپراتوری هند، اورول تلاش کرد تا حرفه نویسندگی خود را آغاز کند و برای گذران زندگی به انواع شغل ها از جمله ماشین ظرفشویی مشغول شد.

بهترین کتاب های جورج اورول

اما بهترین کتاب‌های جورج اورول کدام است؟ در زیر به تعدادی از بهترین آثار اورول که از سراسر کارنامه وی انتخاب کرده‌ایم را به شما معرفی می‌کنیم:

1) پایین و بیرون در پاریس و لندن (1933)

این اولین اثر بلند جورج اورول بود که در سال 1933 منتشر شد. این کتاب خاطراتی است از زمان زندگی و خوابیدن اورول سخت در لندن (گذراندن زمان زیادی در میان ولگردها و مردم در حاشیه جامعه) و همچنین ظرف شستن و زندگی یک زندگی. نزدیک به فقر در پاریس این کتاب به گونه‌ای طراحی شده بود که افتضاح پنهان زندگی طبقه کارگر (و حتی طبقه پایین) را برای خوانندگان طبقه متوسط آشکار کند، درست مانند رمان‌های الیزابت گاسکل در قرن نوزدهم.

0/5
قیمت اصلی 200,000 تومان بود.قیمت فعلی 160,000 تومان است.

2) تیراندازی به یک فیل(1936)

این مقاله اولیه اورول، مربوط به سال 1936 است. در آن، او تجربیات خود را به عنوان یک افسر پلیس در برمه، زمانی که مجبور شد به فیلی که از کنترل خارج شده بود شلیک کند، به یاد می آورد. اورول از این یک رویداد (که ممکن است تخیلی بوده باشد) استنباط می کند، آن را به عنوان یک عالم کوچک از امپریالیسم می داند که در آن استعمارگر انسانیت و آزادی خود را از طریق سرکوب دیگران از دست می دهد.

3) جاده به اسکله ویگان(1937)

آیا ویگان اسکله دارد؟ بسیاری از مردم فکر می کنند عنوان اورول برای این کتاب 1937 – یک اثر روزنامه نگاری که زمان او را در میان طبقه کارگر در شمال صنعتی شمال انگلیس سپری کرده است – طعنه آمیز است، زیرا شهر شمال غربی ویگان در داخل کشور است. اما یک «اسکله» در آنجا وجود داشت: عنوان اورول به محل بارگیری زغال‌سنگ اشاره دارد که در آن واگن‌های معدن محلی تخلیه می‌شدند. مانند داون و بیرون در پاریس و لندن، این کتاب کتاب مهمی است که فقر در دهه 1930 را شرح می دهد و تعهد اورول را به صداقت روزنامه نگاری و تحقیقات دست اول نشان می دهد.
0/5
قیمت اصلی 135,000 تومان بود.قیمت فعلی 114,750 تومان است.

4) مزرعه حیوانات (1945)

مزرعه حیوانات، بعد از نوزده و هشتاد و چهار، مشهورترین کتاب جورج اورول است. این رمان که در سال 1945 منتشر شد (در کمتر از 100 صفحه، آنقدر کوتاه است که بتوان آن را “رمان” تمام عیار نامید) داستان این است که چگونه گروهی از حیوانات در یک مزرعه، کشاورز را که آنها را سر کار می گذارد، سرنگون می کنند و  مزرعه خود را راه اندازی می کنند. جورج اورول آثار خود را طوری نگاشته است که علاوه بر ادبیات غنی و جذاب اکثر کتاب های جورج اورول قابلیت تحلیل سیاسی هم دارند و خیلی میتوانند به سطح آگاهی جامعه کمک کنند.جامعه ای برابر که در آن همه حیوانات کار می کنند و از ثمرات کار خود سهیم می شوند. اما با گذشت زمان مشخص می شود که جامعه ای که حیوانات ساخته اند اصلاً برابر نیست. معروف است که این رمان تمثیلی از روسیه کمونیستی در زمان جوزف استالین است که در زمان نوشتن کتاب اورول رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود.

0/5
قیمت اصلی 95,000 تومان بود.قیمت فعلی 80,750 تومان است.

5) نوزده و هشتاد و چهار (1949)

شاهکار جورج اورول، نوزده هشتاد و چهار (یا 1984 در چاپ های بعدی)، در مراحل پایانی نبرد جورج اورول با سل و اندکی پیش از مرگش منتشر شد. این چشم انداز تیره و تار از جهان که به سه کشور ظالم تقسیم شده بود و کسی حق اعتراض به دولت را نداشت، جورج اورول این کتاب را نوشت تا به جامعه بفهماند چه آینده ای خطرناکی در انتظار آن هاست کتاب 1984 یکی از مهم ترین آثار جورج اورول است .کتاب 1984بحث و جدل را در میان بازبینان برانگیخت که این آینده خیالی را بسیار ناامیدکننده می دانستند. در این رمان، جورج اورول به خوانندگان نگاهی اجمالی به این موضوع داد که اگر دولت تمام جزئیات زندگی یک فرد را تا افکار خصوصی خود کنترل کند، چه اتفاقی می‌افتد.

0/5

در نتیجه مقاله کتاب های جورج اورول

در بالا ما سعی نمودیم تا به معرفی بهترین کتاب های جورج اورول برای شما همراهان عزیز کتاب رنگی بپردازیم. بنظر شما جای کدام یک از شاهکارهای این نویسنده بزرگ در این یادداشت خالی است؟ حتماً نظر خود را به اشتراک بگذارید.

14 دیدگاه در “بهترین کتاب های جورج اورول”{پرفروش ترین های جورج اورول}

  1. M.d گفت:

    دوتا معروف ترین کتاب جورج اورول رو میگین؟

  2. Mina21 گفت:

    یکی بهترین کتاب های جورج اورول کتاب مزرعه حیوانات‌ه من خیلی دوسش داشتم

  3. بی‌تا گفت:

    فکر میکنم معروف ترین کتاب جورج اورول ۱۹۸۴ باشه. درسته؟

    1. کتاب رنگی گفت:

      بله درسته

  4. محمد گفت:

    1984 یکی از بهترین کتاب های جرج اورول ئه

  5. متینا گفت:

    من بهترین کتاب های جورج اورول رو خوندم. واقعا عالین

  6. Sara گفت:

    کتابهایی که معرفی شد رو موجود دارین؟

    1. کتاب رنگی گفت:

      به زودی همه آن ها را موجود خواهیم کرد فعلا می توانیدکتاب 1984 را تهیه کنید

  7. محمد گفت:

    جایی توی سایت هست که بتونیم کتابایی مثل کتابای جورج اورول رو با هم تحلیل کنیم و نظر بدیم؟

    1. کتاب رنگی گفت:

      نه متاسفانه ولی پیشنهادی خوبیه حتما بررسیش می کنیم خیلی ممنونیم از شما

  8. هانیه گفت:

    کتاب ۱۹۸۴ خیلی عجیبه…
    خوندنش باعث میشه دیدگاه ادم کلی متفاوت از قبل بشه

    1. کتاب رنگی گفت:

      بله دقیقا بسیار کتاب جذاب و جالبی است.

    2. مبینا گفت:

      1984 رو گرفتم اما هنوز نخوندم خیلی مشتاقم بخونم چون خیلی جای بحث داره

      1. کتاب رنگی گفت:

        دقیقا همین طوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *