دسته‌بندی نشده

کتاب هایی که سطح آگاهیتان را بالا میبرد{+20 کتاب پرطرفدار}

کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرند

وقتی پای پیشرفت و توسعه فردی به میان می‌آیدنمیتوان از بهترین کتاب برای بالا بردن آگاهی و رشدفردی حرفی به میان نیاورد. در این مقاله قرار است درباره لیست بهترین کتاب‌هایی که سطح آگاهیتان را بالا میبرند صحبت کنیم. در این  وبلاگ، تعدادی از بهترین کتاب‌ها یی را که می‌توانند در تمامی زمینه ها از داستانی تا غیر داستانی و تاریخی دانش شما را گسترش دهند و الهام بخش اعمال شما باشند، با شما به اشتراک می‌گذاریم.

این کتاب‌ها طیفی از موضوعات مختلف را در بر می گیرند، از فلسفه باستان تا روان‌شناسی مدرن، از خاطرات شخصی تا داستان‌های تخیلی، از خودیاری تا تفسیر اجتماعی را پوشش می‌دهند. چه علاقه مند به یادگیری مهارت های جدید، درک دیدگاه های مختلف و یا کاوش در احساسات خود باشید، این کتاب ها بینش ها و درس های ارزشمندی را به شما ارائه می دهند. در این مطلب کتاب هایی وجود دارد که سطح آگاهی شما را بالا می برد و ذهن شما را باز می کند.

در ادامه برای آشنایی با 20 کتابی که سطح آگاهی شما را بالا می برد با ما همراه باشید.

یادتان نرود اگر به خواندن کتاب های روانشناسی علاقه دارید حتما صفحه معرفی کتاب های ساختن شخصیت قدرتمند را نیز مطالعه کنید.

 

کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرند

کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرند

کتاب ایلان ماسک 

اگر به دنبال کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد هستید نباید از خواندن زندگی نامه ایلان ماسک به قلم والتر ایزاکسون چشم پوشی کرد.افراد بزرگ همچون ایلان ماسک درس ها و آموخته های خودشون رو در تاریخ و زندگی نامه خودشون برای ما به جا میزارد و همین موضوع باعث شده که این کتاب از بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه و بالا بردن سطح اگاهی باشد . به تمام کسانی که به دنبال کتابی که اطلاعات عمومی را بالا میبرد هستند پیشنهاد میکنیم کتاب ایلان ماسک را جز 10 کتاب برتر برای بالا بردن آگاهی قرار دهند .

کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری 

 

شاید انتظار این را داشته باشیم تا در لیست کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد با کتاب هایی مواجهه شوید که ربطی به کسب و کار ندارند .اما اگر درباره این بخواییم صحبت کنیم که انسان ها چه طور رفتار میکنند ما خودمان در چه شرایطی هیجان زده میشیم و به خرید یک کتاب میپردازیم ؟به نظر شما این مسائل باعث بالا بردن سطح آگاهی ما نمیشوند ؟

اینکه  به دنبال کتابی که اطلاعات عمومی را بالا میبرد باشیم به نظر من نباید گوشه چشم ما را از کتاب های بازاریابی و فروش بقاپد . در کتاب مدیریت فروش  و فروش حضوری دکتر پرویز درگی تمرکز روی بالا بردن اطلاعات  ما در زمینه فروش دارد و از اینکه مشتری کیست تا ساختار فروشنده ها را توضیح میدهد این ساختار ها دقیقا ساختار هایی هستند که ما در زندگی اجتماعی باید به کار بگیریم و یکی از دلایل نرسیدن ما به موفقیت نداشتن اطلاعات کافی درباره همین زمینه هاست .خواندن این کتاب را به تمام افرادی که علاقه دارند در زمینه فروش آگاهیشان را بالا ببرند پیشنهاد نیکنم و این را نباید فراموش کرد که این کتاب تا به الان 33 بار تجدید چاپ شده است .

کتاب قدرت عادت

به جرات میتوان کتاب قدرت عادت را از بهترین کتاب هایی که باعث افزایش سطح آگاهی میشوند دانست.کتاب قدرت عادت که رویکردی کاملا علمی و از روی مطالعات پزشکی دارد .توضیح میدهد عادت چی هستند و در کل عادت چه طور شکل میگیرند و ما میتوانیم آنها را اصلاح کنیم کتای قدرت عادت نه تنها یکی از بهترین کتاب هایی سطح آگاهی را بالا میبرند یکی از بهترین کتاب هایی است که اگر تازه به کتاب خوانی علاقه مند شدید میتوانید آن را انتخاب کنید.

داگر بخواهیم بگوییم این کتاب دقیقا مناسب کدام افراد است. باید بگوییم که اگر بارها شده برنامه ای ریختید و در اجرا آن ضعیف عمل کردید و آن ناتوانی ریشه در عادت های غلط شما دارد . میتوانید با خواندن کتاب قدرت عادت که بهترین کتاب برای بالا بردن سطح آگاهیتان نیز هست شروع کنید .

5/5

هنرمندانه بقاپید

یکی از کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد را میتوان کتاب هنرمندانه بقاپید را در نظر گرفت ،نمیشه از آگاهی صحبت کنیم ولی درباره خلاقیت چیزی نگوییم ما سطح اگاهیمان را بالا میبریم تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشم .اما آگاهی که با خلاقیت همراه نشود میتوان گفت تغییر چشم گیری در سطح آگاهی ما ایجاد نمیکند . همچنین کتاب هنرمندانه بقاپید را میتوان جز کتاب هایی که باعث رشد فکری می شود هم دسته بندی کرد. باهم بخشی از کتاب رو مرور کنیم .

در کتاب نویسنده میگوید خلاقیت یک مهارت کاملا اکتسابی هست و با تمرین های روزانه به دست می‌آیددر همین راستا به ما راه حل هایی برای خلاق تر شدن پیشنهاد میدهد .یکی از اون راه حل ها برای بالا بردن خلاقیت و سطح آگاهیمان این است که از فن تخیل استفاده کنیم .

فن تخیل میگه رمانی که من در حال تماشا یک فیلم هستم ،اگر من به جای نویسنده بودم فیلمنامه رو چه طور مینوشتم .من پایان داستان چه طور رقم میزدم .اگر در حال قدم زدن در خیابان هستیم و ناگهان به بیلبوردی توجه ما را به سمت خودش جلب کرد اگر من بودم چه طور اون بیلبورد جذاب تر میکردم .فن تخیل فقط یکی از 10 اموخته جذاب این کتاب است . پس اگر به دنبال بهترین کتاب برای بالا بردن اطلاعات عمومی خودتون هستید که با چاشنی خلاقیت میخوایید ترکیبش کنید از این کتاب قافل نشوید .کتاب هنرمندانه بقاپید علاوه بر اینکه یکی از بهترین کتاب ها برای بالا بردن سطح آگهیتان است. از کتاب هایی است که هم در بازاریابی میتوان از ان استفاده کرد و در لیست کتاب های خلاقیت میتوان آن را نام برد. 

پیشنهاد کتاب رنگی : بهترین کتاب شعر هوشنگ ابتهاج 

هنرمندانه بقاپید

5/5

هنر جنگ

اولین کتابی که می خواهم به شما معرفی کنم کتاب هنر جنگ اثر سان تزو است. این یک اثر کلاسیک درباره استراتژی و تاکتیک های نظامی است که به قرن 5 قبل از میلاد باز می گردد. این کتاب از 13 فصل تشکیل شده است که هر فصل بر جنبه های مختلف جنگ مانند برنامه ریزی، مانور، فریب و رهبری تمرکز دارد.

هنر جنگ نه تنها برای سربازان و ژنرال ها بلکه برای هر کسی که می خواهد تفکر استراتژیک و قدرت تصمیم گیری خود را در تجارت و زندگی بهبود بخشد نیز مرتبط است. این کتاب اصول و حکمتی جاودانه را ارائه می دهد که می تواند به شما در غلبه بر چالش ها، استفاده از فرصت ها و دستیابی به اهدافتان کمک کند. برخی از نقل قول های معروف این کتاب عبارتند از:

“عالی ترین هنر جنگ این است که دشمن را بدون جنگ تحت سلطه خود درآوری.”

“اگر دشمن را بشناسی و خودت را بشناسی، لازم نیست از نتیجه صد جنگ بترسی.”

«فرصت ها با استفاده از آنها چند برابر می شوند».

«جنگجوی دانا از نبرد اجتناب می کند».

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد کتاب هنر جنگ و نویسنده آن سان تزو هستید به صفحه ویکی پدیا این نویسنده سر بزنید و فراموش نکنید که آن را می توانید از فروشگاه ما با بهترین قیمت بخرید

بخشی از کتاب صوتی هنر جنگ را میتوانید در زیر گوش دهید.

<< پیشنهاد کتاب رنگی: رمان های پرطرفدار را از دست ندهید >>

5/5

آیین دوست یابی

آیین دوست یابی نوشته دیل کارنگی  یکی از آن کتاب هایی است که به نظر من هر کسی برای داشتن روابط اجتماعی بهتر باید آن را مطالعه کند. دیل کارنگی در این کتاب شیوه بهتر برخورد کردن و سخن گفتن در موقعیت های مختلف کاری و خانوادگی و دوستانه و… را به شما آموزش میدهد و درک شما را از روابط اجتماعی تان بالاتر میبرد.

با خواندن این کتاب و عمل کردن به توصیه های آن میتوانید چند پله نسبت به قبل خود پیشرفت کنید و بسیسار حرفه ای تر و با خونسردی بالاتر با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید.

کتاب آیین دوست یابی متنی بسیار روان دارد و نویسنده با مثال های بسیاری که در کتاب آورده است خواندن آن را برای راحتتر و جذابتر کرده است. دیل کارنگی این مثال ها را بر اساس تجربیات خود و موقعیت های واقعی بیان کرده است.

خواندن این کتاب اصلا سن خاصی ندارد و در هر مرحله ای از زندگی خود که باشید میتوانید از این کتاب استفاده کنید.

جملاتی از متن کتاب را در زیر میتوانید مطاله کنید:

«اگر قصد دارید عسل جمع کنید، کندو را وارونه نکنید».

«کسی که صادقانه رفتار کند جهانی را با خود همراه کرده و هیچ‌کس به ‌تنهایی قادر به گام برداشتن در بیراهه نیست».

«به سگ هم اگر نام نیکو دهید، سعی خواهد کرد تا شایسته آن باشد».

کتاب برای نوجوانان 15 ساله را نیز مطاله کنید.

آیین دوست یابی

5/5

کتاب دو قرن سکوت

اگر به دنبال راه هایی برای بالا بردن شعور و آگاهی هستید قطعا یکی از راه هایی که میتوان به سراغش رفت خواندن کتاب برای بالا بردن شعور است و همچنین خواندن کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد که کمک میکنه ما اطلاعاتمون نسبت به گذشته گان افزایش پیدا کند .نباید این درس را فراموش کرد که یکی از بهترین راه های آموزش دیدن در معرض بودن یک اتفاق است و از آنجا که مغز ما تفاوت بین وافپقعیت و خیال را متوجه نمیشود چه راهی بهتر از اینکه کتاب های تاریخی را بخوانیم و آن ها را تجسم کنیم،حتی به جاهای حساسی که میرسیم برای بالا بردن میزان هوش هیجانی خودمون خودمان تصمیم بگیریم .ولی کتاب دو قرن سکوت که نوشته دانشمند ادبیات بزرگ آقای عبد الحسین زرین کوب است روایت دو قرن ایران از حمله اعراب تا ابتدای سلسه طاهریان روایت میکند اگر علاقه دارید برای بالا بردن آگاهیتان به کتابی از جنس تاریخ مراجعه کنید خواندن این کتاب که مرجع تاریخ ایران است را به شما شدیدا پیشنهاد میکنیم . اگر به خواندن کتاب های تاریخی برای بالا بردن سطح آگهیتان علاق دارید پیشنهاد میکنم از مقاله بهترین رمان های تاریخی هم دیدن فرمایید.زیرا که رمان خوانی یکی از بهترین راه های به دست آوردن تجربه ،تجربه نکرده است .

5/5

زمین بر پشت لاک پشت ها

سومین کتابی که می‌خواهم با شما به اشتراک بگذارم، زمین بر پشت لاک پشت ها نوشته جان گرین است. این رمان داستان آزا هولمز، دختر 16 ساله ای است که از اضطراب و اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) رنج می برد. آزا و بهترین دوستش دیزی برای یافتن یک میلیاردر گم شده و دریافت جایزه تلاش می کنند، اما بیماری روانی آزا ماجراجویی آنها را پیچیده می کند. کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها تصویری واقع گرایانه و صادقانه از زندگی با اضطراب و اختلال وسواس فکری-اجباری را به تصویر می کشد و همچنین کاوشی تاثیرگذار در دوستی، عشق و هویت است.

این کتاب همچنین استعاره ای از یک مارپیچ را نشان می دهد که افکار مزاحم آزا و چگونگی تأثیر آنها بر زندگی او را نشان می دهد. برخی از نقل قول های به یاد ماندنی این کتاب عبارتند از:

“حال حاضر شما همیشگی نیست”.

” چیزی که در مورد یک مارپیچ وجود دارد این است که اگر آن را به سمت داخل دنبال کنید، در واقع هیچ گاه تمام نمی شود. فقط بیشتر در آن گم می شوید”.

«شما هم آتش هستید و هم آبی که آن را خاموش می کنید. شما هم راوی و هم قهرمان داستان هستید. شما قصه گو هستید و داستانی که گفته می شود هم درباره شماست. تو نقش های متفاوتی داری، اما خودت را فراموش نکن».

“شما می توانید دوستان خود را انتخاب کنید، و می توانید خود را تغییر دهید، اما نمی توانید همان گونه دوست خود را تغییر دهید”.

شما می توانید اطلاعات بیشتری درباره نویسنده کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها و سایر آثار او را در سایت شخصی اش پیدا کنید. همچنین این کتاب را می توانید با بهترین قیمت از فروشگاه ما تهیه کنید.

حتما مقاله کتاب های روانشناسی برای نوجوانان را نیز مطالعه کنید.

قلعه حیوانات

برای معرفی کتاب بعدی به سراغ قلعه حیوانات نوشته جورج اورول میرویم. قلعه حیوانات در کنار 1984 از کتاب های مطرح این نویسنده است که  همچنان یکی از بحث برانگیز ترین کتاب ها در جهان است.

این کتاب به ظاهر داستانی درباره حیوانات یک مزرعه را تعریف میکند اما درواقع به طور مستقیم به شرایط شوروی سابق اشاره میکند. کتاب های جوروج اورول بر اساس اعتقادات و نظرات سیاسی اش نوشته شده اند و در این کتاب نیز انتقاد او به دیکتاتوری و نظام شوروی سابق کاملا مشخص است.

داستان ماجراهای حیوانات یک مزرعه را به تصویر میکشد. حیوانات مزرعه به تحریک خوک ها با هم متحر میشوند و علیه رئیس مزرعه اقدام میکنند و او را از مزرعه بیرون میکنند. بعد از آن نوبت به آن میرسد که یک نفر را به رهبری مزرعه انتخاب کنند. در این بین درگیری هایی بین خوک ها که از بقیه حیوانات باهوش تر بودند شکل میگیرد. خوکی به نام ناپلئون قصد دارد قدرت را به دست بگیرد و مزرعه را به صورت دیکتاتوری اداره کند.

جملاتی از کتاب مزرعه حیوانات را میتوانید در زیر مطالعه کنید.

«در ماه آوریل، در مزرعه حیوانات اعلام جمهوری شد. آن‌ها به یک رئیس‌جمهور نیاز داشتند و مسلماً کسی جز ناپلئون سزاوار نامزدی برای این کار نبود، پس او به رأی آراء انتخاب گردید».

«همهٔ حیوانات برابرند، اما بعضی برابرترند».

«گرسنگی و مشقت و ناامیدی، به گفته‌ی بنجامین، قانون تغییرناپذیر زندگی بود».

«قدرت وسیله نیست بلکه هدف است. انسان یک دیکتاتوری ایجاد نمی‌کند که انقلاب را حفظ کند. بلکه انقلاب برپا می‌کند که دیکتاتوری را به‌وجود بیاورد».

انیمیشن قلعه حیوانات را میتوانید در زیر تماشا کنید.

قلعه حیوانات

5/5

تئوری انتخاب

کتاب بعدی ما در لیست کتاب تئوری انتخاب نوشته ویلیام گلسر است نه تنها یکی از بهترین کتاب ها برای بالا بردن سطح آگاهی است یکی از پرطرفدار ترین کتاب های روانشناسی در بین خانوم‌ها است. گلسر در این کتاب روانشناسی سنتی را زیر سوال میبرد و بر روی قدرت انتخاب و اراده افراد تاکید میکند. او در این کتاب پنج نیاز اساسی افراد یعنی نیاز به آزادی، قدرت، عشق، بقا و تفریح را مورد بررسی قرار میدهد و بیان میکند که چطور ما میتوانیم با توجه به نیاز های مخاطب خود بهترین ارتباط را با او برقرار کنیم.

درواقع این کتاب دیدگاه جدیدی درباره توانایی های شما به شما ارائه میدهد و مسئولیت پیذیری شما را نسبت به انتخاب هایتان افزایش میدهد. در ادامه میتوانید جملاتی از این کتاب را مطالعه کنید.

«رهایی از احساس گناه بی‌مورد، که دنیای کنترل بیرونی را فراگرفته است، یکی از مزایای شگرف یادگیریِ استفاده از تئوری انتخاب است».

«اگر حقیقت مسلمی در مورد مردم وجود داشته باشد، این است که هرگونه تلاش برای موفقیت در کاری، با چگونگی برقراری ارتباط خوب با افرادی که در آن کار مشارکت دارند نسبت مستقیم دارد».

«باور به کنترل بیرونی و به کارگیری آن به همه‌ی افراد – اعم از کنترل‌کننده و کنترل‌شونده – آسیب می‌رساند».

حتما صفحه کتاب های روانشناسی شخصیت را نیز مطالعه کنید.

5/5

عادات اتمی

کتاب بعدی که می خواهیم آن را معرفی کنیم کتاب عادات اتمی: راهی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادات خوب و شکستن عادت های بد نوشته جیمز کلیر است. این کتاب به شما نشان می دهد که چگونه عادت هایی ایجاد و حفظ کنید که به شما در رسیدن به اهداف و بهبود زندگی کمک می کند. مبتنی بر تحقیقات علمی و نمونه های عملی است.

این کتاب چهار مرحله شکل گیری عادت را توضیح می دهد: نشانه، ولع، پاسخ و پاداش. همچنین راهبردها و نکاتی را در مورد چگونگی جذاب، آسان، رضایت‌بخش و خودکار کردن عادت‌های خوب و چگونگی غیرجذاب، سخت، ناراضی‌کننده و نامرئی کردن عادت‌های بد به شما ارائه می‌دهد. برخی از نکات کلیدی این کتاب عبارت اند از:

” عادت ها علاقه مرکب به خودسازی هستند”.

“شما به سطح اهداف خود نمی رسید. شما به سطح سیستم های خود سقوط می کنید”.

“موثرترین راه برای تغییر عادات خود این است که روی آنچه می خواهید به دست آورید تمرکز نکنید، بلکه روی کسی که می خواهید تبدیل شوید تمرکز کنید”.

“هر اقدامی که انجام می‌دهید، رای دادن به نوع فردی است که می‌خواهید باشید”.

و اگر حوصله خواندن کتاب را ندارید می توانید به نسخه صوتی آن گوش دهید که در سایت نوار موجود است. شما می توانید نسخه چاپی این کتاب را با بهترین فیمت از فروشگاه ما خریداری کنید.

در ویدیو  زیر نیز میتوانید به خلاصه ای از کتاب گوش دهید.

5/5

اگر از بانوان دنبال کننده ما هستید پس حتما مقاله کتاب های روانشناسی زنان را نیز مطالعه کنید.

کیمیاگری ۳۶۵

کتاب بعدی که می‌خواهم به شما توصیه کنم و جز بهترین کتاب برای بالا بردن آگاهی است .کتاب کیمیاگری ۳۶۵ است. کتاب کار خودآگاهی اثر برندا لایت‌فدر ماروی است. این کتاب کاری است که شما را در یک سفر یک ساله خودیابی و تحول راهنمایی می کند.

هر روز یک سوال، یک نقل قول یا تمرینی به شما ارائه می شود که به شما کمک می کند افکار، احساسات، باورها و اعمال خود را بازتاب دهید. همچنین تشویق می‌شوید که پاسخ‌های خود را یادداشت کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

کتاب کار موضوعاتی مانند عشق به خود، قدردانی، بخشش، خلاقیت، شهود و معنویت را پوشش می دهد. کیمیاگری 365 طراحی شده است تا به شما کمک کند خود واقعی خود را کشف کنید، زخم های خود را التیام بخشید و پتانسیل خود را آزاد کنید. برخی از نمونه های کتاب کار عبارتند از:

“سه چیزی که امروز به خاطر آنها سپاسگزار هستید چیست؟”

“برای کسی که در گذشته به شما صدمه زده است نامه بنویسید. احساسات و افکار خود را بدون سرزنش یا قضاوت بیان کنید. سپس برای خود نامه بخشش بنویسید.”

“یک تابلوی چشم انداز از زندگی ایده آل خود ایجاد کنید. از تصاویر، کلمات، نمادها یا هر چیز دیگری که با شما طنین انداز می شود استفاده کنید. آن را در جایی قرار دهید که بتوانید هر روز آن را ببینید.”

“به ندای درونی خود گوش دهید. در حال حاضر به شما چه می گوید؟”

فراموش نکنید که این کتاب را می توانید با بهترین قیمت از فروشگاه ما تهیه کنید.

کیمیاگری 365

5/5

همسر دوست داشتنی من در بخش روانی

کتابی که می خواهم که بهترین کتاب برای بالا بردن سطح آگاهی به شما پیشنهاد کنم همسر دوست داشتنی من در بخش روانی اثر مارک لوکاچ است. داستان کتاب خاطراتی است که تجربه نویسنده از کنار آمدن با اختلال دوقطبی و روزگار روان پریشی همسرش را بازگو می کند.

مارک و جولیا زوج جوان و شادی بودند تا اینکه جولیا ناگهان دچار اختلال روانی شد و در بخش روانی بستری شد. این کتاب سفر آنها را در مواجهه با چالش‌ها، ترس‌ها و عدم قطعیت‌های بیماری روانی، و همچنین امید، عشق و انعطاف‌پذیری که آنها را در کنار هم نگه داشته است، شرح می‌دهد همسر دوست داشتنی من در بخش روانی یک داستان قدرتمند و تکان دهنده است.

که می تواند به شما انگیزه دهد تا با بیماری روانی یکی از عزیزانتان کنار بیایید و با دلسوزی از آنها حمایت کنید.

برخی از جملات همسر دوست داشتنی من در بخش روانی که از بهترین کتاب برای بالا بردن سطح آگاهیتان است.عبارتند از:

“بیماری روانی یک بیماری خانوادگی است و همه ما باید با هم درمان شویم”.

“یاد گرفتم که عشق برای نجات کسی کافی نیست، بلکه برای کمک به او برای نجات خود کافی است.”

«فهمیدم آنقدر روی اینکه چگونه او را درست کنم متمرکز شده بودم که فراموش کرده بودم چگونه او را دوست داشته باشم».

«او همچنان همسر دوست داشتنی من بود، حتی اگر این را نمی دانست».

می توانید اطلاعات بیشتری درباره کتاب همسر دوست داشتنی من در بخش روانی را در سایت شخصی نویسنده پیدا کنید.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی را نیز مطالعه کنید.

همسر دوست داشتنی من در بخش روانی

5/5

کتاب نخست هیولا را زیبا می کنیم

همه ی ما در زندگی دچار استرس و اظطراب می شویم . احساساتی که در درون ما رخنه می کند و فعالیت های ما را تحت تاثیر قرار می دهند. سارا ویلسن در این کتاب به ما یاد تا بتوانیم بر احساسات ناخوشایندی که ما را کنترل می کند غلبه کنیم. اگر به دنبال کتاب هایی که باعث رشد فکری می سوند و کتاب هایی که سطح آگاهیتان را بالا می برند هستید کتاب رنگی کتاب نخست هیولا را زیبا می کنیم را به شما پیشنهاد می کند.

کتاب پیرمرد و دریا

اگر به دنبال کتاب هایی که سطح اگاهیتان را بالا می برند هستید یکی از پیشنهاد های کتاب رنگی به شما کتاب پیرمرد و دریا است این کتاب داستان پیرمردی صیاد را بیان می کند که پس از سال ها دوباره دل به دریا میزند و به سراغ صید می رود اما او با ماهی غول پیکری رو برو میشود که قصد جنگیدن با آن را دارد و تسلیم نمی شود.

جمع بندی مقاله کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد

امیدوارم از خواندن این مقاله بهترین کتاب ها برای بالا بردن آگاهی لذت برده باشید و از کتاب هایی که با شما به اشتراک گذاشته ایم مطالب مفید و کاربردی یاد گرفته باشید. این کتاب ها نه تنها آموزنده و سرگرم کننده هستند، بلکه روشنگر و بسیار کاربردی نیز هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا سطح آگاهی خود را بالا ببرید و ذهن خود را به روی احتمالات و دیدگاه های جدید باز کنید. چه بخواهید مهارت های خود را بهبود ببخشید، چه خود را بهتر بشناسید یا دنیای اطراف خود را کشف کنید، این کتاب ها بینش ها و درس های ارزشمندی را به شما ارائه می دهند. پیشنهاد می کنیم که این کتاب ها را بخوانید کنید و خودتان ببینید که چگونه می توانند زندگی شما را متحول کنند. اگر سؤال یا نظری دارید، لطفاً در بخش نظرات از ما بپرسید و ما را در جریان بگذارید. با تشکر از شما

64 دیدگاه در “کتاب هایی که سطح آگاهیتان را بالا میبرد{+20 کتاب پرطرفدار}

  1. شبنم گفت:

    ممنون بابت معرفی کتاب برای بالا بردن سطح آگاهی در دهه جدید من واقعا بهشون نیاز دارم و مرسی که از همه ژانر ها بهمون معرفی کردین

    1. سلام شبنم ممنون بابت نظرت بازم بهمون سر بزن حتما

  2. فائزه گفت:

    سلام کتاب قلعه حیوانات در عین بیان زندگی و مدیریت حیوانات یک مزرعه یه سری انتقاد از دنیای سیاست داره و به نطرمن اگاهی از یک نظام که قبلا حاکم بوده و الان هم خیلی از کشورها به همین صورت داره ادامه پیدا میکنه ،کتاب خوبیه برای بالا بردن اگاهی بخشی از دنیای اطرافمون
    کتاب آیین دوست یابی بهترین کتاب هست برای هر کسی که میخواد شخصیتی دوست داشتنی داشته باشه و هرجایی بدونه چطور ی با ادمای دورش برخورد کنه
    کتاب عادتهای اتمی هم سطح اگاهی انسان را نسبت به اینکه چطکوی یک رفتار در خودمون نهادینه کنیم عالیه اما به نطر من قبل خوندن کتاب عادتهای اتمی کتاب باشگاه ۵صبحی ها را هم بخونید یه کتاب فوق العاده برای بالا بردن قدرت اعتماد به نفس و منظبط بودن افراد

  3. زهرا معطری گفت:

    سلام وقتتون بخیر خسته نباشید یکی از بهترین و قشنگ ترین کتابی که تا الان خیلی دوست داشتم کتاب آیین دوست یابی به نوشته دیل کارنگی بوده است. که سطح آگاهی را چه در جامعه و خانواده بالا میبرد و به همگی توصیه میکنم که از خواندن این کتاب غافل نشوند.

    1. زهرای عزیز ممنون بابت نظرت آیین دوستیابی از بهترین کتاب های غیر داستانی اگر به کتاب های داستانی هم علاقه داری میتونی از بهترین رمان های ایرانی دیدن کنی .

  4. محمدحسین گفت:

    قلعه حیوانات اثر جورج اورول از کتاب های جالب توجه سبک فابل می‌باشد که خواندنش رو به مخاطبان جدی ادبیات توصیه می‌کنم.

    1. ممنون ازت محسن عزیزقلعه حیوانات قطعا از بهترین کتاب ها برای بالا بردن سطح آگاهیتان است که خوندنش هم بسیار جذابه

  5. mohammad گفت:

    اگر علاقه مند به سرگذشت مردم ایران پس از سلطه اعراب مسلمان هستید کتابی اررزشمندتر از دو قرن سکوت پیدا نخواهید کرد

    1. محمد عزیز ممنون بابت به اشتراک گذاری اطلاعاتت قطعا کتاب دو قرن سکوت از کتاب هایی که نه تنها سطح شعور را در زمینه تاریخی بالا میبرد بلکه از پرفروش ترین کتاب های ایران نیز هست .

  6. mahsa گفت:

    کتاب قدرت عادت کاملا روند ایجاد عادت به شما نشون میده و در این مورد جز کامل ترین کتاب هاست

  7. سحرصاحبی گفت:

    کتاب عادات اتمی

    شعار این کتاب تفکری کوچک، تحولاتی بزرگ هست.

    دوستان اگه قصد تغییر و تحول و ایجاد عادت های خوب دارید حتما این کتاب رو مطالعه کنید.
    اگه از عادت ها تکراری خسته شدین و قصد تغییرات و بهبود رفتار شخصی در زندگیتون رو دارید، خوندن این کتاب خالی از لطف به خودتون نیست

    کتاب تامل بر انگیزی هسسسس😍

  8. sevda گفت:

    کتاب عادت‌های اتمی از اون کتاب‌هاییه که باید حتما بخونید خیلی بی‌
    نظیر و تاثیرگذاره و همینطور کتاب آیین دوست یابی واقعا سطح اگاهی و اطلاعات من رو افزایش داد.
    ممنون ازتون مقاله جذابی بود کمک کرد چند تا کتاب عالی دیگه رو برای خوندن انتخاب کنم.

  9. Fateme گفت:

    کتاب قدرت عادت کتابیست که دید ما رو نسبت به رفتارمون تغییر میده، به ما نشون میده خیلی وقتها عملکردمون از تکرار پاسخ به یک احساس شکل گرفته . قدرت عادت،پشت پرده بازی بین احساس و رفتار رو برامون به نمایش میزاره و کمک میکنه بتونیم خودمون ذهنمون رو برنامه نویسی کنیم و عادتهای بدی که مانع پیشرفتمون هستن رو تبدیل کنیم به عادت های خوب برای رسیدن به موفقیت.

  10. M.Hosseini گفت:

    هنر جنگ یک کتاب مفیدی هست که به هرکسی که دنبال بهبود تاکتیک‌هاش در زندگی و کاره، کمک کنه. به نظرم با مطالعه این کتاب میتونیم بهترین تصمیماتمون را بگیریم و به سمت اهدافمون قدم برداریم

  11. M.Hosseini گفت:

    هنر جنگ یک کتاب مفیدی هست که به هرکسی که دنبال بهبود تاکتیک‌هاش در زندگی و کاره، کمک کنه. به نظرم با مطالعه این کتاب میتونیم بهترین تصمیماتمون را بگیریم و به سمت اهدافمون قدم برداریم

    1. سلام حسینی عزیز ممنون بابت نظرت قطعا یکی از کتاب هایی که با بالابردن سطح دانش به ما کمک میکنه در تصمیم گیری عملکرد بهتری داشته باشیم هنر جنگه یک کتاب جذاب و وقعی

  12. احسان بهرامی گفت:

    کتاب قلعه حیوانات یک کتابیه که واقعا میتونه نگاهتون رو تغییر بده و به شما آگاهی زیادی بده و با حال و هوای جامعه ی ما سازگاری داره، پیشنهاد میکنم از دستش ندین

  13. سمیرا گفت:

    کتاب عادات اتمی رو خوندم. خوشحالم که در دسته معرفی هاتون قرار گرفته . این کتاب واقعا ابعادی از زندگی من رو تغییر داد 👌

  14. Zahra ghorbani گفت:

    چه لیست کتاب کامل و خوبی معرفی کردید

    1. سلام زهرای عزیز ممنون بابت نظرت بازم به ما سر بزن

  15. احمدی گفت:

    از این کتابهایی که گذاشتید کتاب قدرت عادت را فقط خوندم . چندتا از این کتابها را به لیستم اضافه کردم انشالله که بتونم بخونم و ازشون استفاده کنم .

  16. Zahra karimi گفت:

    واقعا کتاب های خوبی رو معرفی کردین، کیمیاگران خیلی قشنگ و آموزنده هست، همه نیاز دارن به کتاب خواندن، حالا هرکس بهتره مطابق با سلیقه اش کتاب مورد نظرشو پیدا کنه و بخونه

  17. Mohammad Hosein گفت:

    شاید داستان ظریف ترین حالت ممکن برای بیان حقایق باشد زیرا قشنگی و نبوغ هرچیز در سادگی آن است در کتاب قلعه حیوانات در قالب داستان به ظرافت و سادگی آن می‌توان پی برد که خواننده را مجذوب خود میکند اگر می‌خواهید کتابی پر محتوا در قالب داستان که دیدگاه شما را نیز باز تر کند بخوانید به شما کتاب قلعه حیوانات را پیشنهاد میکنم

  18. فاطمه محمودی گفت:

    یکی از مفید ترین کتابهایی ک خوندم عادت اتمی هستش ک در طولانی مدت تاثیرش توی زندگی بی نظیره و خوندش رو به همه پیشنهاد میکنم

  19. Mohammad Hosein گفت:

    کتاب آیین دوست یابی کتابی خوب برای کسانی که می‌خواهند سطح ارتباط خوبی را داشته باشند چه در زندگی شخصی و چه در جامعه نویسنده کتاب دیل کارنگی درقالب داستان در بیشتر متن های کتاب و آوردن اسامی شاخص این امکان رو برای خواننده فراهم کرده تا خواننده با اشتیاق بهتری به ادامه متن بپردازد

    1. سلام محمد حسین عزیز ممنون بابت نظر جامع شما کتاب آیین دوستیابی یکی از پر فروش ترین کتاب های دنیاست که اگر علاقه داری میتونی از این لیست و با کلیک بر روی پرفروشتذین کتاب های دنیا دیدن فرمایید .اگر کتاب دیگر برای بالا بردن سطح آگاهی میشناسید آن را با ما به اشتراک بگذارید

  20. محمدحسین محمدی گفت:

    کتاب آیین دوست یابی کتابی خوب برای کسانی که می‌خواهند سطح ارتباط خوبی را داشته باشند چه در زندگی شخصی و چه در جامعه نویسنده کتاب دیل کارنگی درقالب داستان در بیشتر متن های کتاب و آوردن اسامی شاخص این امکان رو برای خواننده فراهم کرده تا خواننده با اشتیاق بهتری به ادامه متن بپردازد

  21. صبا گفت:

    کتاب آیین دوست یابی کتاب خوبیه. در مورد نحوه ارتباط ما با دیگران، صحبتها و راهکارهای خوبی ارایه شده است.

  22. نگین گفت:

    کتاب پیرمرد و دریا رو مجتبی شکوری هم یه پادکست در موردش گذاشته کتاب مفید و خیلی خوبیه . حتما پیشنهاد میشه👍
    ممنون از سایت خوبتون

  23. یلدا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کتاب پیرمرد و دریا رو خوندم و چون در کل از سبک کتاب های درام خوشم میاد خیلی برام روند این داستان و دیالوگ هایی که بین پسربچه و پیرمرد رد و بدل میشد دلچسب بود ممنون از سایت کتاب رنگی برای این محتوای مفید.

  24. Amin گفت:

    کتاب عادت های اتمی از طریق داستان‌های الهام‌بخش از افراد موفق در حوزه‌های مختلف مثل ورزشکاران المپیک، هنرمندان، رهبران کسب و کار و…، ما رو با راهکارهای عملی و کاربردی برای ایجاد تغییرات مثبت توی زندگی روزمرمون آشنا میکنه. به طور کلی یک راهنمای عملی و جامع برای ارتقاء عادت‌ها و بهبود کوچک در کنار هم است ، که از طریق مطالعه آن می‌توان به دستاوردهای بزرگی توی زندگی شخصی و حرفه‌ای خودمون رو میتونیم با این کتاب بهش دست پیدا کنیم.

  25. Neda گفت:

    کتاب های خیییلی جالبی معرفی شده از این لیست قلعه حیوانات و عادت های اتمی رو خوندم و به شدت پیشنهاد میدم خیلی خیلی تاثیرگذار هستن
    ممنون از تیم کتاب رنگی ❤

  26. زهرا گفت:

    من قلعه حیوانات رو خوندم. کتاب خیلی خیلی جالبی بود.یه کتاب به ظاهر داستانی با مفهوم عمیقه

  27. سارا گفت:

    کتاب عادتهای اتمی رو واقعا پیشنهاد می‌کنم،بخونیدش حتماا نکاتش رو به کار بگیرید

    1. ممنون سارا عزیز بابت معرفی و نظرت کتاب عادت های اتمی زندگی خیلی هارو نجات داده و یکی از بهترین کتاب های انگیزشی و توسعه فردی که باید آن را خواند .

  28. فاطمه گفت:

    کتاب آیین دوستیابی و کتاب عادت های اتمی رو خوندم، عادت های اتمی خیلی جالب بود از دیدگاهی حرف می‌زد که هیچوقت متوجه نبودیم که کارایی که هر روز انجام میدیم چجوری به عادت تبدیل شده و اینکه چطور عادتی رو اضافه کنیم و یا ازبین ببریم که میتونه خیلی توی زندگی‌مون تاثیر داشته باشه.
    هر کدوم از این کتاب‌ها به یک نحو باعث افزایش آگاهی میشه.
    ممنون از معرفی این کتابها

  29. Black Creator گفت:

    ممنون از راهنمایی و معرفی عالی‌تون برای بالا بردن سطح آگاهی کتاب قدرت عالی بینظیره

  30. معصوم گفت:

    یکی از بهترین کتاب هایی که به بالا بردن شعور هم کمک میکنه واقعا کتاب بیشعوریه من کتاب عادت های اتمی رو هم خیلی دوست داشتم ❤️ هرچند که این لیست واقعا وسوسه انگیزه بعد اینکه توضیحات رو خوندم و لذت بردم

  31. GOLARA گفت:

    یکی از بهترین کتاب ها برای بالا بردن سطح اگاهی به نظرم کتاب دو قرن سکوت که در این مقاله جاش خالیه چون به نظر من همه ما باید درباره تاریخمان حتما اطلاعاتی داشته باشیم .استاد زرین کوب واقعا این کتاب رو با قلم جذابش به یکی از بهترین کتاب های برای بالا بردن شعور تاریخی حتی تبدیل کرده

    1. کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد قطعا یک بعد تاریخی هم دارند که نباید آن را نادیده گرفت ممنون ازت گلارا عزیز که با نگاهی متفاوت به مقاله کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد اشاره کردی .

  32. somaye گفت:

    سلام وقت بخیر
    مرسی از ویدیو های جذابی که گذاشتید واقعا نیاز هست که کتاب برای بالا بردن شعور بخونیم و شما با معرفی جذابی کار ما رو راحت تر کردید

    1. سلام سمیه عزیز کتاب هایی که سطح آگاهی را بالا میبرند بعضا انتخاب در بینشون خته ما سعی کردیم در ویدیو فاکتور های مهم برای انتخاب کتاب هایی که سطح اگاهی رو بالا میبرند بیان کنیم تا در انخاب دچار اشتباه نشین

  33. نازنین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از این معرفی جذاب درباره بهترین کتاب برای بالا بردن سطح آگاهیتان خیلی کتابای خفن و مفیدی هستن

    1. سلام نازینین عزیز بهترین کتاب ها برای بالا بردن آگاهی انتخاب هوشمندانه ای ولی اگه دنبال ی پیشنهاد جذابی کتاب 1984 رو هم حتما دربارش بخون واقعا در دسته کتاب هایی که سطح اگاهی رو بالا میبرند جا میگیره

  34. احمد گفت:

    سلام
    بهترین مجموعه از کتابهایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد رو تو این مقاله دیدم. از خواندن این کتابها بسیار لذت بردم و مطالب زیادی یاد گرفتم. به خصوص کتاب های قدرت عادت و عادات اتمی معجزه می کنند. لطفا بخشی برای دانلود کتابهایی که سطح آگاهی را بالا می برد ایجاد کنید.

    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام احمد عزیز ما بر این باوریم که کتاب هایی که سطح آگاهی را بالا میبرند را باید از جنس کاغذ خواند و تجربه کرد .هرچند فایل های دانلودی هم جذابیت های خود وطرفدارای خودشونو دارن. برای بالا بردن سطح آگاهی نه تنها کتاب قدرت عادت و عادت های اتمی انتخاب های جذابین بلکه یکی از بهترین کتاب ها برای بالا بردن سطح آگاهی کتاب قوانین سرشت از رابرت گرین هست که به زودی به مقاله کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد اضافه میشن .ولی اگر علاقه داری میتونای برای بالا بردن سطح آگاهی به مقاله بهترین کتاب بازاریابی و فروش برای تحول+{9 کتاب پرفروش} سر بزنی

  35. نغمه گفت:

    برای هدیه به یه نوجوان پسر ۱۴ ساله دنبال کتاب هایی که سطح آگاهی را بالا می برد بودم که به مقاله ی خوبتون برخوردم،من کتاب آیین دوست یابی رو انتخاب کردم ممنون از معرفیتون🙏

    1. سلام نغمه عزیز خوشحالیم که تونستیم به انتخابتون کمک کنیم

  36. شبنم گفت:

    حتی اگه اهل سیاست هم نیستی کتاب قلعه ی حیوانات با متن جذاب و روانش میتونه از بازی های پشت پرده ی قدرتها آگاهت کنه حتی در دنیای حیوانات!

    1. مرسی از نظرت شبنم عزیز هرچند که این کتاب جز کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد ایرانی نیست ولی انتخاب بسیار جذابیه که دریچه های جدیدی به روی آدما باز میکنه

  37. فاطمه.م گفت:

    من کتاب آیین دوست یابی رو خوندم، قبل خوندنش فکر میکردم اینم یه کتاب با جملات کلیشه‌ای باشه، فقط چون رایگان به دستم رسیده بود خوندمش، اما بعد از خوندنش واقعا دیدم نسبت به روابط انسانی تغییر کرد. به همه خوندنشو توصیه میکنم چون در زمینه برقراری ارتباط درست واقعا سطح آگاهی تان را بالا می‌برد

    1. در دانلود کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد واقعا ایین دوستیابی انتخاب خیلی خوبیه فاطمه هرچند که هیچ کتابی نسخه فیزیکیش نمیشه مرسی از نظر ارزشمندت

  38. الناز گفت:

    دوتا کتاب و من خیلی دوست داشتم و خوندم و به بقیه دوستان هم پیشنهاد میکنم کتاب ایین دوست یابی اثر دیل کارنگی و عات های اتمی به نظرم قبل از هرکاری این دوتا کتاب رو اگه نخونده باشیم ذهنیت اشتباهی میگریم و نمیتوانیم موثر واقع بشیم .این کتاب ها واقعا سطح آگاهی را به شدت بالا میبرن

    1. الناز عزیز مرسی بابت نظر متفاوتت امیدوارم که در این مقاله به نیاز های خودت هم تونسته باشیم پاسخ بدیم .

  39. هاشم گفت:

    کتاب ۴۸ قانون قدرت هم خیلی جاش خالیه توی این لیست تو این کتاب از قوانینی صحبت میشه که از آدم ی شخصیت قوی تر میسازه

    1. ممنون ازت هاشم عزیز .حتما در اپدیت محتوا کتاب ارزشمند 4 قانون قدرت رو معرفی میکنیم مرسی که همراهمون بودی .

  40. هانیه گفت:

    چه لیست جذابی از کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد جذابی تئوری انتخاب رو خوندم بعد از اون به نظرتون کدومش بهتره؟

  41. مهنا گفت:

    این کتابارو چطوری میشه سفارش بدم؟

    1. کتاب رنگی گفت:

      درود
      به انتهای صفحه تشریف ببرید و روی ثبت سفارش کلیک کنید
      آموزش ویدیویی قرار داده شده

  42. سینا گفت:

    اینا دقیقا همون کتاب هایی که سطح آگاهی مان را بالا میبرد هستند

  43. hamid گفت:

    تئوری انتخاب یه کتاب عالی برای روابطتون هست👍

  44. زهرا رضوی گفت:

    چه کتابای جالبی معرفی کردین
    میشه اینارو سفارش بدم؟

    1. کتاب رنگی گفت:

      درود
      بله حتما در خدمتتون هستیم

  45. علی گفت:

    تئوری انتخاب واقعا جزو کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا میبرد هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *