معرفی کتاب

بهترین رمان های نوجوان+{تاپ 7 رمان ها}

5 رمان نوجوانان که بدون خواندن آن ها "نباید" از دوران نوجوانی رد شد

بسیاری از افراد زمانی که به دوران نوجوانی میرسند علاقه بیشتری به خواندن کتاب های مختلف پیدا میکنند. مخصوصا کتاب هایی که در سبک رمان نوجوانان نوشته شده اند. نوجوانی سنی پر از کنجکاوی و میل به ماجراجویی است و خواندن رمان نوجوانان، بهترین راه برای ارضای این میل ها است. اما قبل از هر چیز شما میتوانید در این صفحه با انواع ژانر های رمان آشنا شوید تا در انتخاب نگاه باز تری داشته باشی.

چرا خواندن رمان برای نوجوانان واجب است؟

نوجوانان موجوداتی خیال پرداز هستند. ذهن آن ها هنوز با چهارچوب های زندگی بزرگسالان محدود نشده است. آن ها میتوانند به هر چیزی فکر کنند و هر احتمالی را در نظر بگیرند. کتاب ها به نوجوانان کمک میکنند خلاقیتشان را حفظ کنند و بتوانند همیشه ایده های جدید داشته باشند.

رمان نوجوانان را با تجربه تر میکند. چرا که خواندن هر کتاب مانند تجربه یک زندگی جدید است با تمام بالا و پایین ها و تمام درس هایش.

حالا که میدانیم خواندن رمان های مناسب برای نوجوانان چقدر کاری ضروری است در این مقاله به معرفی چندتا از بهترین رمان های دنیا برای نوجوانان پرداختیم. مقاله ای هم برای معرفی چند رمان پرطرفدار نوشته ایم که خواندنش را از دست ندهید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین رمان های نوجوانان آشنا شوید.

جنگ و صلح

اگر به دنبال رمان هیجان انگیز برای نوجوانان هستید بی شک باید کتاب خدمتکار را در لیست انتخابی خود قرار دهید.چیزی که ژانر کتاب را برای نوجوان ها جذاب کرده است قلم خاص و جذاب نویسنده در تصویر سازی هایی است که انجام داده .داستان از این قرار است که خانومی مهربان که سابقه دار است به دنبال شغلی برای ادامه زندگی میگردد.به سراغ خانه پیر زنی ثروتمند میرود ولی پیر زن به او اعتماد میکند و  اتاقی به او اختصاص میدهد که در اتاق فقط با کلید باز میشود و پنجره داخل اتاق قابلیت باز شدن ندارد .داستان از جایی شروع میشود که در خانه جنازه ای پیدا میشود و… .خواندن رمان خدمتکار را  به تمام کسانی که به دنبال کتاب های ماجراجویی برای نوجوانان هستند پیشنهاد میکنیم و این کتاب را باید در لیست 10 کتاب رمان برتر هیجان انگیز برای نوجوان ها قرار داد .

 

5/5

جنگ و صلح

نمیشه رمان خوان بود و عاشق کتاب رمان نوجوان ولی اسم لدو تولستوی را نشنیده باشیم. کتاب چنگ و صلح اثر تولستوی یکی از بزرگ ترین رمان ها و جز بهترین رمان های نوجوان است.هرچند این کتاب رمان را نمیتوان جز رمان کوتاه برای نوجوانان دسته بندی کرد چون یک رمان دو جلدی جذاب است که حول سه نقش جذاب میچرخد.این رمان را جز دسته رمان برای نوجوانان اوردیم چون موضوع عاشقانه ای دارد که برای نوجوانان بسیار جذاب میتونه باشه .این رمان در سال 1867 به چاپ رسیده و هنوز هم فروش بالایی دارد و یکی ازپرفروش ترین رمان های عاشقانه به حساب می‌آید.
داستان از این قرار است که فرزند نامشروع یک کنت در حال مبارزه برای ارث و میراث است .شاهزاده اندر هم خانواده را ترک کرده برای جنگ با ناپلئون در این میان پای دختری به نام ناتاشا به داستان ما وارد میشود که دو نفر را عاشق خود میکند .لئو تولستوی دراین رمان طوری شخصیت ها را وارد میکند که ریشه داستان در ذهن ما از بین نمیرود به جرا میتوان گفت این کتاب یکی از بهترین رمان های نوجوان است که میتوان حتی برای هدیه به آنها استفاده کرد .

5/5

بادام

معرفی بهترین رمان های دنیا برای نوجوانان را با معرفی رمان بادام شروع میکنیم. تصور کنید در حالتی هستید که نه تنها هیچ احساسی را نمیتوانید تجربه کنید بلکه احساسات دیگران را هم نمیتوانید از هم تشخیص دهید. در این حالت زندگی نه تنها برای شما مشکل ساز میشود که خطرات زیادی هم شما را تهدید میکنند. حالا فکر کنید اطرافیان شما درک که نمیکنند هیچ، باعث آزار و اذیت شما هم میشوند.

به دنیای بی احساس بادام خوش آمدید. یون جه پسری است که به خاطر نقص بادامه های مغزش نمیتواند احساسات را درک کند و از هم تشخیص دهد. او با مادر و مادر بزرگش زندگی میکند و یک کتاب فروشی دست دوم را اداره میکنند.

داستان با حقیقت شوکه کننده ای شروع میشود. ضربه خوردن مادر و مادربزرگ یون جه توسط یک ضارب. قبلا مادر یون جه خانه را پر از یادداشت های آموزشی کرده بود تا احساسات را به یون جه آموزش دهد! او همیشه از یون جه حمایت میکرد. اما حالا که یون جه تنها شده است باید بتواند با مشکلات خود به تنهایی کنار بیاید و زندگی را پیش ببرد. زمانی که یک نوجوان به نام گون به دبیرستان یون جه می آید اوضاع حتی سخت تر میشود چرا که گون پسری نیست که به راحتی بتوان با او کنار آمد.

بادام، نوشته وون پیونگ سون، داستانی است شیرین و بسیار روان که به سرعت آن را میخوانید و از خواندنش پشیمان نمیشوید. بالا و پایین های زندگی یون جه برای هر نوجوانی پر از درس زندگی است پس اگر نوجوان هستید حتما خواندن این کتاب را در برنامه خود قرار دهید.

0/5

کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب رمانی نوشته مت هیگ نویسنده بریتانیایی است و قطعا جایگاه ویژه ای در بین بهترین رمان های نوجوانان دارد. داستان درباره زندگی دختری به نام نورا سید است که با افسردگی و احساس بی هدفی در زندگی خود دست و پنجه نرم می کند. یک روز، پس از یک روز سخت، نورا تصمیم می گیرد به زندگی خود پایان دهد.

با این حال، نورا به جای مرگ، خود را در کتابخانه ای مرموز می یابد که در جایی بین مرگ و زندگی وجود دارد. در اینجا، او با کتابدار سابق مدرسه اش، خانم الم رو به رو می شود، که به او این فرصت را می دهد تا زندگی های مختلفی را امتحان کند. هرکدام از این زندگی ها نتیجه انتخاب های متفاوت نورا در زندگی اش را نشان میدهند.

همانطور که نورا این زندگی ها را بررسی می کند، شروع به درک این واقعیت می کند که هر انتخابی که انجام داده است او را به جایی که امروز است هدایت کرده است. او همچنین شروع به درک این موضوع می کند که زندگی کاملی وجود ندارد و هر تصمیمی که می گیرد عواقب خاص خود را دارد.

این کتاب از آن کتاب هایی است که خوانندگان را تشویق میکند تا زندگی حال خود را در آغوش بگیرند و چه غلط و چه درست از آن لذت ببرند. از این نظر کتابخانه نیمه شب یکی از آن رمان های مناسب برای نوجوانان است که حتما باید خوانده شود.

برای آشنایی با کتاب های بیشتر درباره نوجوانان دختر حتما مقاله رمان نوجوان دخترانه را نیز مطالعه کنید.

<< پیشنهاد نویسنده: کتاب های انگیزشی برای نوجوانان را مشاهده کنید >>

مزایای منزوی بودن

مزایای منزوی بودن رمانی است که توسط نویسنده آمریکایی استفان چبوسکی نوشته شده است. داستان، زندگی نوجوانی به نام چارلی را دنبال می کند که در تلاش است تا جای خود را در دنیا پیدا کند. این رمان در قالب نامه هایی نوشته شده است که چارلی برای دوستی ناشناس می نویسد و جزئیات تجربیات و مشاهداتش را تعریف میکند.

همانطور که چارلی مسیر زندگی خود در دبیرستان را ادامه میدهد با دو دانش آموز سال بالایی به نام های سم و پاتریک دوست می شود که او را با دنیای موسیقی، ادبیات و تجربیات جدید آشنا می کنند. با کمک آنها، چارلی شروع به بیرون آمدن از پوسته خود می کند و کشف می کند که واقعاً کیست.

اگر به دنبال بهترین رمان های دنیا برای نوجوانان میگردید، حتما باید مزایای منزوی بودن را بخوانید چرا که مزایای منزوی بودن یک تصویر صریح و صادقانه از دوران نوجوانی است که نگاهی به مبارزات نوجوانان برای پیدا کردن جایگاه خود در زندگی می اندازد. از آن جا که پیدا کردن جایگاه در زندگی همیشه یکی از دغدغه های نوجوانان بوده است، پس این کتاب از آن رمان های مناسب برای نوجوانان است.

معرفی 20فیلم برای نوجوانان در این صفحه

دنیای سوفی

دنیای سوفی داستان زندگی دختر جوانی به نام سوفی آموندسن را تعریف میکند که نامه های مرموزی دریافت می کند که او را با دنیای فلسفه آشنا می کند. همانطور که او عمیق تر به موضوع می پردازد، سوفی شروع به زیر سوال بردن همه چیزهایی می کند که فکر می کرد در مورد جهان و جایگاه خود در آن می دانست.

ساختار این رمان ترکیبی است از یک کتاب درسی فلسفی و داستانی که در هر فصل مبحث فلسفی جدیدی را بررسی میکند. از فیلسوفان یونان باستان تا متفکران امروزی، دنیای سوفی طیف وسیعی از ایده ها و نظریه های فلسفی را پوشش می دهد.

همانطور که سوفی بیشتر در مورد فلسفه می آموزد، شروع به استفاده از این مفاهیم در زندگی و تجربیات خود می کند. او با پرسش هایی در مورد ماهیت واقعیت، وجود خدا و معنای خود زندگی دست و پنجه نرم می کند.

دنیای سوفی رمانی نوشته یوستین گوردر نویسنده نروژی است و نه تنها از بهترین رمان های نوجوانان است بلکه خواندن آن را به تمام بزرگسالان و کسانی که به فلسفه علاقه دارند نیز توصیه میکنیم.

دنیای سوفی رمانی قابل تامل و جذاب است که خوانندگان را به چالش می کشد تا عمیقاً درباره باورها و ارزش های خود فکر کنند. سادگی بیان این داستان درباره فلسفه آن را برای تمام نوجوانان قابل فهم میکند.

در این صفحه به کتاب های روانشناسی برای نوجوانان که حتما باید بخوانند پرداختیم

0/5

پاستیل های بنفش

جکسون پسر ارشد خانواده است. پدر او از یک بیماری سخت رنج میبرد که هر چند وقت یکبار عود میکند و کار کردن را برایش سختتر میکند. آن ها در شرایط اقتصادی بدی زندگی میکنند و دائم محل زندگی خود را عوض میکنند تا والدینش بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند و اموراتشان را بگذرانند.

جکسون برخلاف هم سن و سال هایش علاقه ای به داستان ها و موجودات تخیلی ندارد. او داشتن دوستان تخیلی و زندگی در رویا را یک اشکال بزرگ میداند. او ترجیح میدهد آدم واقع بینی باشد و حتی در اوقات فراغت خود هم مطالب علمی میخواند و آرزو دارد روزی دانشمند موفقی شود. پسر داستان ما همیشه سعی دارد از مشکلات خانواده سر در بیاورد و در حل کردن آن ها به پدر و مادرش کمک کند.

یک روز جکسون به طور اتفاقی با گربه ای برخورد میکند که عاشق پاستیل های بنفش است. این گربه که کرنشا نام دارد از تخیلات خودش در دوران کودکی به وجود آمده است. کرنشا که گربه خونسردی است، معتقد است داشتن دوستان تخیلی نه تنها بد نیست که میتواند در زمان مشکلات کمک کننده هم باشد.

پاستیل های بنفش نوشته کاترین اپلگیت شاید یک رمان تخیلی باشد اما شخصیت هایی واقعی و طبیعی دارد که با خواندن داستان میتوانید به خوبی آن ها را درک کنید و از مشکلاتشان سر در بیاورید.اما اگر برای اولین بار است که میخواهید برای مطالعه کتاب را انتخاب کنید پیشنهاد میکنیم از صفحه بهترین کتاب ها برای شروع کتابخوانی شروع کنید.

شازده کوچولو

شازده کوچولو یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کتاب های تاریخ است. شازده کوچولو فقط یک داستان ساده نیست بلکه در غالب داستان مباحثی فلسفی را نیز بیان میکند که ذهن خواننده را درگیر میکنند.

داستان از زبان یک خلبان روایت میشود. او که هنگام پرواز هواپیمایش خراب میشود، مجبور میشود در یک بیابان فرود بیاید. در آنجا او با پسر مرموزی آشنا میشود. این پسر که شازده کوچولو است شروع میکند به تعریف داستانش.

شازده کوچولو تنها ساکن یک سیاره کوچک است و تنها با گل سرخش و آتشفشان های سیاره اش زندگی میکند. او تصمیم میگیرد زندگی خود را تغییر دهد و بنابراین شروع میکند به سفر به سیاره های دیگر و در هر سیاره با اتفاقات متفاوتی روبرو میشود. در هفتمین سیاره او به زمین میرسد و با خلبان آشنا میشود.

کتاب شازده کوچولو خیلی ساده روایت میشود اما مباحث عمیقی را روایت میکند. شازده کوچولو به سادگی با اتفاقات جدیدی که برایش پیش می آید روبرو میشود و خواننده را با خود همراه میکند.

شازده کوچولو یکی از کتاب های کلاسیک بی نظیر است. اگر به این سبک کتاب علاقه دارید پس حتما بلاگ معرفی رمان های کلاسیک را نیز مطالعه کنید.

0/5

در نتیجه مقاله بهترین رمان های نوجوان 

این هم از لیست رمان جذاب ما درباره بهترین های رمان نوجوانان. رمان های این مقاله از انواع ژانر های مختلف انتخاب شده اند تا با خواندن تمامی آن ها با سبک های مختلف رمان نوجوان بیشتر آشنا شوید.

البته نوشته های ما درباره نوجوانان به همین مقاله ختم نمیشود و ما در صفحه بهترین رمان های نوجوان کلاسیک و صفحه رمان برای نوجوانان دختر ، کتاب های بیشتری برای نوجوانان معرفی کرده ایم که تمام آن ها از رمان های مناسب برای نوجوانان هستند.

یادتان نرود که حتما نظرات خودتان را درباره این رمان ها با ما به اشتراک بگذارید تا مخاطبین ما از نظرات شما درباره بهترین رمان های نوجوانان استفاده کنند.

12 دیدگاه در “بهترین رمان های نوجوان+{تاپ 7 رمان ها}

  1. morteza گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنونم از معرفی بهترین رمان های نوجوان این رمان های نوجوان خیلی رمان های هوبی و عالی ای برای نوجوان محسوب میشن

    1. سلام مرتضی عزیز رمان های نوجوان مخصوصا رمان های عاشقانه نوجوان یکی از سخت ترین انتخاب هاس که نمیشه به راحتی هم از کنارش عبور کرد امیدوارم کتابرنگی در امر انتخاب بهترین رمان های نوجوانان بهت کمک کرده باشه اینجا ده تا از بهترین رمان های نوجوانان رو معرفی کردیم و به زودی بیشتر هم میشه

  2. reza گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنونم از معرفی بهترین رمان های نوجوان این رمان های نوجوان خیلی رمان های هوبی و عالی ای برای نوجوان محسوب میشن

    1. سلام رضا رمان های نوجوان که در این مقاله هستند از بهترین رمان های عاشقانه برای نوجوانان است البته که این رمان ها جز بهترین کتاب ها برای زنان خانه دار هم هستند که اگر خواستی به خانو خانه داری کادو بدی به دردت میخوره لینک ی مقاله اختصاصی هم برات میزارم بهترین کتاب برای زنان خانه دار که تا به حال نوشته شده

  3. مهناز گفت:

    من وقتی سرچ میکنم بهترین رمان های نوجوان خیلی دوست دارم اینجوری روشن و واضح به لیست کتاب های مورد علاقم دست پیدا کنم به نظرم کتاب رمان نوجوان باعث رشد نوجان ها میشه و نحوره تفکرشونو رشد میده ممنون از سایت خوب کتابرنگی که رمان های نوجوان برای من به بهترین شکل ممکن معرفی کرد

  4. آرام گفت:

    از بین این 5 رمان برای نوجوان من پاستیل های بنفش رو دوست داشتم

  5. یاسمین گفت:

    بادام یکی از بهترین کتابهاییه که برای رمان نوجوان مناسبه من دوستش داشتم و به همسن و سال هام پیشنهادش میکنم

  6. عارفه گفت:

    رمان برای نوجوان که من خیلی دوست داشتم مزایای منزوی بودن، بود… بخونین حتما

  7. Elhm گفت:

    یک یا چند رمان نوجوان که پیشنهاد خودتون هست رو میگین؟

    1. کتاب رنگی گفت:

      سلایق باهم فرق میکنه

  8. مینو گفت:

    رمان برای نوجوانان خیلی خوبه، اینکه از سن پایین شروع کنن مطالعه رو حالا با هر ژانر کتابی مفید هست…

  9. پونه.م گفت:

    خوندن رمان برای نوجوانان دنیای خیییلی قشنگی خلق میکنه😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *