معرفی نویسنده

شیما کاتوزیان- زندگینامه و آثار [تا همکاری با تسلا]

شیما کاتوزیان

شیما کاتوزیان چگونه رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کرد: سفری از کارآفرینی، مد، نویسندگی و فعالیت های بشر دوستانه

تصور کنید بتوانید به سراسر جهان سفر کنید، زبان های مختلف یاد بگیرید، مد خود را بسازید، کتاب های خود را بنویسید، برای سازمان ملل کار کنید و کسب و کار خود را اداره کنید. مثل یک رویا به نظر می رسد، درست است؟ خب، برای شیما کاتوزیان، این واقعیت اوست. او یک کارآفرین چندفرهنگی است که همه این کارها و بیشتر از این ها را انجام داده است. همچنین یک وبلاگ نویس مد، نویسنده و شخصیت رسانه های اجتماعی است که با داستان ها و پروژه های خود میلیون ها زن را در سراسر جهان الهام بخشیده و به آنها قدرت داده است. او واقعاً زنی با استعدادها و علایق فراوان است.

در این مقاله شما را به سفری در زندگی و آثار شیما کاتوزیان که یکی از تاثیرگذارترین و موفق ترین زنان ایرانی در جهان است می بریم.

آیا شما آماده هستید که از شیما کاتوزیان الهام بگیرید؟ بیایید شروع کنیم!

زندگی نامه شیما کاتوزیان

شیما کاتوزیان اینفلوئنسر و نویسنده کتاب من احمق

تولد و خانواده

شیما کاتوزیان متولد 21 اردیبهشت سال 1367 در تهران است. پدرش نقاش و مادرش مترجم و ویراستار بود. یک خواهر و برادر دارد و از دوران کودکی، به همراه خانواده در شرق تهران ساکن بوده.

زندگی حرفه ای

شیما کاتوزیان از زمان کودکی به طور خود خواسته شغل های مختلفی را دنبال کرده و تجربیات زیادی کسب کرده است. او در جوانی قصد داشت خیاط برتر شود به استقلال مالی دست یافت و لیست مشاغل او بی پایان است. با این حال ما چند تا از مهم ترین های آن ها که بسیار در زندگی او تاثیر گذار بوده اند را بررسی خواهیم کرد.

جهانگردی

شیما در سنین جوانی به سفر علاقه مند شد و تصمیم گرفت جهان را کشف کند و از فرهنگ های مختلف بیاموزد. او به 29 کشور دنیا سفر کرده است که در پنج کشور زندگی کرده و زبان و فرهنگ های آن ها را از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ترکی و عربی یاد گرفته است.

در این صفحه به کتاب های رواشناسی برای نوجوانان وارد میشوید

مهمانداری

شیما از اوایل دوران جوانی و دانشجویی شروع به کار کردن کرده است و از همان دوران توانسته به استقلال مالی برسد. او بعداز اینکه در ایران کلاس های مهمانداری را گذراند، توانست کمتر از 3 سال در شرکت هواپیمایی ترکیه و بعد از آن در روسیه مشغول به کار شود.

فعالیت های بشردوستانه

از زمانی که به طور جدی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرد توانست با نهاد های بین المللی ارتباط بگیرد و در سازمان ملل مشغول به کار شود و به واسطه پشتیبانی این نهاد بین المللی توانست به حمایت از افراد ناتوان، مهاجر و اقلیت ها بپردازد و به واسطه این عنوان شغلی ماموریت هایی در افغانستان و پاکستان نیز داشته است.

دوران همکاری با سازمان ملل برای شیما درس ها و آموخته های فراوانی به همراه داشت و در فضای مجازی اش نکات آموزنده ای به دنبال کنندگانش گوشزد میکند. و ویدیو های شیما در مورد خشونت خانگی و تجاوز و موارد مشابه دیگر… که به صورت خاص در چنل یوتیوب شیما پخش میشود؛ بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و وایرال شده است.

نویسندگی

شیما کاتوزیان نویسنده کتاب من احمق است که جزو پر فروش ترین و مخاطب پسند ترین کتاب حال حاضر در بازار است. شما میتوانید در بهترین کتاب های روانشناسی لیست کتاب هایی که در کنار کتاب من احمق نمایش داده میشوند را ملاحظه فرمایید که به قلم شیما کاتوزیان نوشته شده است .این کتاب با بیانی روان، داستان و فراز و نشیب زندگی زنی، سخت کوش و پرتلاش، به نام بیتا را نقل میکند.

کارآفرینی

شیما کاتوزیان نویسنده کتاب من احمق

او وب‌سایتی به نام HeroSheema.com دارد که در آن طرح‌های مد و داستان‌های زنانی با پیشینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد. و به تازگی نیز برند لوازم آرایشی و بهداشتی خود به نام BODOmakeup را راه اندازی کرده است.

<< توصیه کتاب رنگی: رمان های جدید 1402 را دیده اید؟ >>

داشتن مهارت زبان انگلیسی و همکاری با معتبر ترین نهاد بین المللی و باعث شد که شیما با همسر ایرانی خود خیلی زود بتواند ویزای آمریکای خود را بگیرد و به آنجا مهاجرت کند و بعد از مدتی در شرکت تسلا به عنوان مشاور عملیاتی مشغول به کار شود. به گفته خود شیما، منبع درآمد اصلی وی از شرکت تسلا می باشد. شرکت تسلا یک کمپانی بسیار قوی و شناخته شده در آمریکا است که توسط ایلان ماسک اداره می شود و حوزه اصلی فعالیت آن، تولید ماشین های برقی بسیار با کیفیت است.

ازدواج

شیما کاتوزیان با کامیار کاتوزیان که او نیز یک کارآفرین و موسس گروه کامیار کاتوزیان است، ازدواج کرده است، شرکتی که خدمات مشاوره ای برای استارت آپ ها و کسب و کارها ارائه می دهد. آنها در اورنج کانتی، کالیفرنیا زندگی می کنند.

او و کامیار کاتوزیان در سال 2019 با یکدیگر ازدواج کردند. آنها مراسم عروسی زیبایی را در مالیبو کالیفرنیا برگزار کردند که آن را در حساب های اینستاگرام خود به اشتراک گذاشتند. آنها دومین سالگرد خود را در می 2021 جشن گرفتند.

شیما کاتوزیان چطور معروف شد؟

اگر به طور مرتب، اکسپلور اینستاگرام خود را چک میکنید؛ به احتمال زیاد به ویدیو هایی که شیما کاتوزیان در صفحه خود منتشر میکند، برخورد کرده اید.

شیما کاتوزیان در چنل یوتیوب و صفحه اینستاگرام خود،  هم درباره مسائل روز دنیا سخن میگوید و هم از او آموزش میکاپ میبینید و هم درمورد مسائل روانشناختی و زندگی شخصی خود… صحبت میکند و به اصطلاح یک اینفلوئنسر است. اینفلوئنسری که اخیرا بسیار محبوب شده و مورد توجه بسیاری از مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته.

همواره در فضای مجازی خود؛ دختران و زنان ایرانی را به مستقل شدن و استقلال مالی و فکری دعوت میکند و به طور مداوم بر یادگیری و تجربه کردن تاکید دارد؛ و همواره تاکید میکند که یادگیری زبان انگلیسی چقدر روی رشد و موفقیت او تاثیر داشته است.

و محبوبیت شما کاتوزیان زمانی افزوده شد. که کتابی در ایران از خود منتشر کرد به نام (من احمق) ؛  که بسیار توجه مخاطبینش در ایران به او بیشتر شد ( الخصوص دختران و زنانی که دوست دارند به استقلال مالی و فکری دست یابند).

اگر به کتاب های انگیزشی علاقه دارید مقاله بهترین کتاب ها برای موفقیت را مطالعه کنید.

ویدیویی درباره حواشی کتاب، حرفی با همه حتی هیتر ها

https://www.youtube.com/watch?v=povR_Cgx0cY

کتاب من احمق اثر شیما کاتوزیان

کتاب (من احمق) داستانی در مورد شکست عشقی و جدایی است که در دل خود داستان خودشناسی و بازگشت به خانواده و گذشته را دارد. بیان کتاب، روان است و محوریت آن با توجه به اینکه شخصیت اصلی‌اش یک زن می‌باشد زنان سخت کوش و بلند پرواز می‌باشد. نام قهرمان داستان بیتا می‌باشد که ۳۰ سال دارد و از زمان نوجوانی‌اش رویا‌هایی را در سر دارد و با دنبال کردن آن‌ها به موقعیت‌هایی مناسب دست یافته است اما در این میان چیز‌هایی را هم از دست داده که او را بسیار غمگین نموده است. عشق و امید از یک سو و نفرت و دلواپسی از سویی دیگر وی را احاطه نموده‌اند بنابراین می‌کوشد تا گذشته‌ای که خشمگینش کرده را ر‌ها کند و به آینده امیدوار مانده و با تلاشش آن را از نو بسازد.
بیتا که در دبی زندگی می‌کند پیشه مورد علاقه‌اش مهمانداری هواپیماست و همواره دوست داشته که در این شغل، مشغول به فعالیت شود. در ادامه رمان متوجه می‌شویم که او از ظاهرسازی بیزار است و علایقش با آنچه که اکثر خانم‌ها می‌پسندند تفاوت‌های محسوسی دارد و این‌ها می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. از جمله اصلی‌ترین آن‌ها که مربوط به رابطه عاطفی او با همسرش می‌باشد. شوهر ایتالیایی‌اش به او خیانت کرده و وی را ترک نموده و پس از گذشت یک ماه از این رخداد او تصمیم می‌گیرد به ایران و نزد خانواده‌اش بازگردد البته همین قصد او هم با تردید‌هایی در ذهنش همراه است و حتی در فرودگاه تا مرز پشیمانی هم می‌رود تا اینکه خواهرش به نام تینا که از مدافعان سرسخت حقوق زنان به شمار می‌رود باعث تغییر بسیاری از چیز‌ها می‌گردد و بیتا در نهایت به پیش خانواده‌اش برمی گردد.

بخشی از کتاب من احمق

کتاب من احمق شیما کاتوزیان

از خواب بیدار شدم، شکمم میگفت، صبح زیبایی را شروع نکرده ام. صداها زیاد بودند. صدای حرکت عقربه ثانیه شمار ساعت روی دیوار پذیرایی زیاد بود. از یک عقربه نازک و قرمز رنگ این همه سر و صدا بعد بود. انگار میخواست فریاد بزند که دارد میگذرد. نیازی نبود ! من به زمانبندی دقیق عادت کرده بودم.

اگر به کتاب های انگیزشی علاقه دارید مقاله بهترین کتاب توسعه فردی در سال 2024 مطالعه کنید.

جمع بندی

در این پست وبلاگ، با زندگی و آثار شیما کاتوزیان، کارآفرین چند فرهنگی، فشن بلاگر، نویسنده و شخصیت رسانه های اجتماعی آشنا شدیم. ما دیده‌ایم که او چگونه به دنبال علایق و رویاهای خود بوده است، چگونه بر چالش‌ها و موانع خود غلبه کرده است، و چگونه به بسیاری از زنان در سراسر جهان الهام بخشیده و قدرت بخشیده است. او واقعاً یک الگو برای هر کسی است که می خواهد زندگی پرمحتوا و معناداری داشته باشد. اگر می‌خواهید درباره او بیشتر بدانید می توانید او را در شبکه های اجتماعی اش که در زیر نوشته ایم دنبال کنید. از اینکه این پست وبلاگ را خواندید متشکریم و منتظر پست های بیشتر در کتاب رنگی باشید، جایی که ما بهترین کتاب ها و نویسندگان از ایران و خارج از آن را معرفی می کنیم. با سپاس از همراهی شما.

0/5



29 دیدگاه در “شیما کاتوزیان- زندگینامه و آثار [تا همکاری با تسلا]

  1. tlovertonet گفت:

    Appreciating the hard work you put into your site and detailed information you provide. It’s awesome to come across a blog every once in a while that isn’t the same out of date rehashed material. Great read! I’ve bookmarked your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.

  2. ماری گفت:

    بیوگرافی شیما کاتوزیان خیلی کامل بود واقعا، من ویدعو هاش روهم خیلی دنبال میکنم

  3. Diana گفت:

    من خیلی شناختی نداشتم از شیما کاتوزیان، مقاله‌تون خیلی مفید بود ممنونم

  4. آیدا محمدیان گفت:

    نمیدونستم اقای کامیار همسر شیما کاتوزیان هستن
    ایشون رو از جای دیگه ای میشناختم

  5. لیلا گفت:

    شیما کاتوزیان چند وقت پیش معروف شده بود اما من خیلی دنبالش نمیکنم

  6. hani گفت:

    ی سری اطلاعاتی که دادین اشتباه هست شیما مراسم ازدواج نگرفته همچنین اموزش میکاپ نمیده فقط جلوی دوربین ارایش میکنه

  7. Hadise گفت:

    من شیما کاتوزیان رو از اینستاگرام میشناختم ولی اصلا چیزی از زندگی و گذشته‌ش نمیدونستم. خیلی مقاله‌ی جالبی بود واقعا👏🏻

    1. کتاب رنگی گفت:

      خواهش می کنیم

  8. مهری گفت:

    طلاق نگرفت؟

    1. کتاب رنگی گفت:

      خیر با هم هستند

  9. Mobi گفت:

    سایت جذابی دارین.. مرسی از محتوایچهای سودمندتون

    1. کتاب رنگی گفت:

      خواهش می کنم و ممنونیم از شما

  10. شیما گفت:

    مرسی که آدرس توییتر شیما کاتوزیان رو هم قرار دادید

    1. کتاب رنگی گفت:

      خواهش می کنیم

  11. مانیا گفت:

    کتاب من احمق شیما واقعا خیلی خوبه

    1. کتاب رنگی گفت:

      دقیقا کتاب بی نظیری هست

  12. نلی گفت:

    من خیلی علاقه مند به زندگینامه و آثار شیما کاتوزیان هستم و این مقاله واقعا عالی بود.

    1. کتاب رنگی گفت:

      خوشحالیم که مورد قبول شما واقع شده است و اگر دوست داشته باشید می توانید از طریق این لینک کتاب من احمق نوشته شیما کاتوزیان را از سایت ما تهیه کنید. کتاب جذاب “من احمق” اثر شیما کاتوزیان

  13. گلسا گفت:

    امیدوارم حالا که فرصتش رو داره تاثیرات مثبتی روی مخاطباش بذاره و به حاشیه نره

  14. مهدیه بازرگانی گفت:

    رمان دیگه ای داره؟

    1. کتاب رنگی گفت:

      تمامی رمان هارو در مقاله قرار دادیم همراه گرامی

      1. مونا گفت:

        چقدر خوب که مشاغل مختلفی رو از سن کم تجربه کرده. ممنون بابت مطلب خوب

        1. کتاب رنگی گفت:

          بله دقیقا البته که یسری دلایل خودشان را دارند و مخالف این کار هستند و خواهش می کنیم دوست عزیز

  15. مرمر گفت:

    خودم نخوندم کتابشو اما نویسنده بحث برانگیزیه. طبیعیه این جور کتابا بحث برانگیز بشه ولی به نظذم تهش اون تاثیری که میذاره مهمه

    1. کتاب رنگی گفت:

      دیدگاه بسیار جالبی بود

      1. محمد رفیعی گفت:

        کتاب من احمق واقعا یکی از بهرین کتاب هایه که هرکسی میتونه بخونه و تجربه جذابی رو براتون خلق میکنه
        به شدت پیشنهاد میشه
        خانم کاتوزیان کتاب های دیگه ای رو هم نوشتن آیا؟

        1. کتاب رنگی گفت:

          خیر فعلا همین یک کتاب را نوشته اند.

      2. پارسا گفت:

        جالبه انقدر سریع معروف شده

        1. کتاب رنگی گفت:

          بله فعالیت های زیاد و مستمر در جنبه های مختلف باعث این موضوع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *