«پدر پولدار پدر بی پول» کتابی است که توسط رابرت کیوساکی و شارون لچتر در سال 1997 نوشته شده است. این کتاب از اهمیت سواد مالی، استقلال مالی و ایجاد ثروت از طریق افزایش هوش مالی فرد، سرمایه گذاری در دارایی ها، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، راه اندازی و مالکیت مشاغل صحبت می کند. پدر پولدار پدر بی پول با مجموعه ای از مثال ها نوشته شده است که ظاهراً بر اساس زندگی کیوساکی است. عنوان «پدر پولدار» پدر دوستش است که به دلیل کارآفرینی و سرمایه گذاری هوشمندانه ثروت انباشته کرده است، در حالی که ادعا می شود «پدر بی پول» پدر خود کیوساکی است که طبق گفته ی کتاب تمام عمر خود برای ثروتمند شدن زحمت کشید اما در نهایت هرگز امنیت مالی را تجربه نکرد.

مباحثی که در کتاب پدر پولدار پدر بی پول مطرح شده اند از همان دست اطلاعاتی هستند که باید از کودکی یاد میگرفتیم و قطعا جایگزین لایق تری برای بسیاری از کتابهای درسی مدرسه به حساب می آیند؛ مثل آموزش برنامه ریزی مالی، درست خرج کردن پول، اصلاح نظریه های رایج درباره ی شغل و درآمد و نحوه ی صحیح سرمایه گذاری. کیوساکی در این کتاب انواع هوش مالی را برایمان توضیح می دهد و به همین دلیل توصیه میشود برای شروع یادگیری مسیر سواد مالی از این کتاب شروع کنید. با مطالعه ی این اثر به رفتارها و باورهای اشتباه خود درباره ی پول پی میبریم و راه حل های خوبی برای اصلاح آنها پیش رویمان گذاشته می شود.

خواندن این کتاب به منزله ی شروع تغییرات مالی در زندگی حساب می شود و هیچ وقت برای ایجاد این تغییرات دیر نیست. نویسنده ی پدر پولدار پدر بی پول توصیه میکند آموزش های مالی را از سنین کم به فرزندان خود نیز منتقل کنید تا آغاز درستی برای مسیر پولسازیشان رقم زده شود. اگر شما نوجوان هستید این کتاب راهنمای بسیار مناسبی برای شماست و قطعا از نقطه ی شروع، مانع اشتباهات بزرگی در زندگیتان خواهد شد.

این کتاب به یکی از پرفروش ‌ترین کتاب ‌های مالی شخصی در تمام دوران تبدیل شده است و حدود 40 میلیون نسخه در سراسر جهان از آن به فروش رفته. در انتهای این مقاله می توانید برای دانلود رایگان pdf کتاب پدر پولدار پدر بی پول اقدام کنید.

 

وبسایت رسمی پدر پولدار https://www.richdad.com/

پیج اینستاگرام پدر پولدار https://www.instagram.com/richdadofficial/?hl=en

کانال یوتیوب پدر پولدار https://www.youtube.com/channel/UCuifm5ns5SRG8LZJ6gCfKyw

 

رابرت کیوساکی کیست؟

رابرت کیوساکی یک کارآفرین، تاجر و نویسنده ژاپنی-آمریکایی است. او بنیانگذار Rich Global LLC و Rich Dad Company است، یک شرکت خصوصی آموزش مالی که آموزش امور مالی شخصی و کسب و کار را ارائه می کند.

کیوساکی به دلیل تاکیدش بر ایجاد دارایی برای تامین مالی بدهی های خود به جای پس انداز پول نقد یا تکیه برحقوق از یک شغل سنتی معروف شده. او نویسنده چندین کتاب از جمله «پدر پولدار پدر بی پول»، «چرا ثروتمندانثروتمندتر می شوند»، «هوش مالی یک میلیاردر را داشته باشید»، «کودکان هوشمند و ثروتمند» و «ربع جریاننقدینگی» می باشد. کیوساکی همچنین دو کتاب با دونالد ترامپ تالیف کرده و از او برای انتخابات ریاست جمهوری2016 حمایت و پشتیبانی کرده است. همچنین کلاس هایی در زمینه تولید ثروت و سرمایه گذاری برگزار می کند.

درباره شارون لچتر:

شارون لچتر یک حسابدار، نویسنده و تاجر آمریکایی است و جوایز متعددی دریافت کرده، از جمله جایزه زن سالاز بانک ملی آریزونا در سال 2013 و جایزه زن قدرتمند مثبت برای رهبری بشردوستانه در سال 2012. او یکسخنران، استراتژیست تجاری و مربی است و بیش از 1000 سخنرانی ارائه کرده. لچتر در مجله فوربس و مانیحضور داشته و بیش از 30 میلیون کتاب فروخته است

 

معرفی کتاب

دانلود کتاب

مشخصات